De laatste week alweer,

De tijd vliegt, we gaan de laatste week alweer in. We hebben lang naar deze vakantie uitgekeken, maar het is ook weer zo voorbij. Deze zondag beginnen we met een zeer bewolkte dag. Misschien krijgen we zelfs regen vandaag, dat zou dan de eerste keer zijn deze hele vakantie. Ze besluiten dat het weer is om erwten soep te maken, het is tenslotte winter hier. Ik ga met Riek naar de slager en ondertussen neemt Mark ons mam en Francien mee om een berg te beklimmen met uitzicht over Cairns. Na veel uitleggen bij de slager komen Riek en ik thuis met een varkensdij en het juiste soepvlees. Het vlees word hier anders gesneden, daarom is het moeilijker uitleggen. De soep word opgezet en ondertussen komt de rest ook weer thuis. Ons mam en Francien zijn lekker moe :). Net op tijd zijn ze terug, voor de eerste en laatste regenbui. De rest van de middag word er wat geluierd en s' avonds eten we erwtensoep. Mark heeft meteen de diepvries gevuld van wat er over is.

Maandag, dinsdag en woensdag gaat Mark werken, maar ik ben heel de week vrij. Op maandag gaan we alvast wat foto's ontwikkelen voor ons mam. Ze heeft geen computer, maar wil wel iedereen laten zien wat ze gedaan en gezien heeft. Daarna zijn we naar de Mangrove bossen gereden om er een wandeling te maken. Ze hebben er speciaal een boardwalk gemaakt, zodat je er echt tussendoor loopt. Jammer dat er zoveel bloeddorstige muggen zijn. De Mangrove hebben ze geen van drieen ooit in het echt gezien en ze vinden het erg interessant.

Ik heb op mijn werk beloofd om even langs te komen met de visite, dus dat hebben we vandaag gedaan. Nu heeft iedereen er een beter beeld bij als ik het ergens over heb. Na de rondleiding en een bakje koffie is het tijd om richting Botanische tuinen te gaan. De Botanishe tuinen worden onderhouden door de gemeente en voor iedereen is de entree gratis. We zijn ontzettend verrast omdat er nog zo veel tropsche bloemen en planten in bloei staat. Er worden heel veel foto's gemaakt. Tussendoor genieten we nog van een lekkere lunch. Iedere keer word er weer verbaasd gekeken als ze de overvolle borden komen brengen. Ze krijgen hun bordje hier nooit leeggegeten. Na afloop rijd ik nog snel even naar de Centenery Lakes voor een korte wandeling. Dit is ook een mooi park dat word bijgehouden door de gemeente.

Op woensdag gaan we naar Cairns Tropical Zoo. Hier genieten we eerst van een ontbijt, waar ze langs komen met een Koala om deze van dichtbij te bekijken en te knuffelen. Ons mam is meteen verkocht haha. We moeten opschieten om op tijd te zijn bij de Pelikanen, deze worden gevoerd en iedereen die wil mag helpen. Ons mam is er ook wel voor te porren en gooit ook een visje. Voor de rest van de morgen wandelen we rustig door het park als er op eens een Cassowary helemaal wild word en begint te rennen en te stampen. Gelukkig zit hij achter een groot hek, want het is best eng. Gelukkig liggen de Krokodillen verderop gewoon te zonnen. Na afloop rijd ik nog even naar Trinity Beach om wat te drinken.

Het word eens tijd om een dagje te relaxen op het strand. Ik rijd s' morgens even snel naar de bakker terwijl Mark thuis de esky vult met allerlei lekkere dingen. Dit is echt Australisch, met een volle esky een dagje erop uit. Ondanks dat het frisjes is, nemen we toch allemaal een duik in de zee. Daarna storten we ons op de esky :). De rest van de middag is het luieren. Voor het avondeten rijden we naar de Night markets in de stad waar we aanschuiven bij het chinese buffet. Ons mam, Francien en Riek gaan nog wat winkelen terwijl Mark en ik een terrasje pikken.

Vrijdag gaan we eindelijk de rit maken naar Cape Tribulation. Dit gedeelte van het Daintree National Park is vooral bekend omdat het regenwoud overgaat in de zee. Eerst rijden we naar de Daintree waar we met een veerboot de Daintree River oversteken. Zo komen we in het Daintree national Park terecht. We stoppen eerst bij een mooie uitkijk met uitzicht op de Coral Sea. Na de lange rit zijn we wel aan koffie toe, dus dat word de volgende stop. Hier zien ze al een strand waar ze eigenlijk willen blijven maar ze hebben een strenge reisleidster vandaag, dus hup in de auto. Om ze een beetje het gevoel van de outback te geven rijden we een stuk over de onverharde weg en door een riviertje. Hier stoppen we even voor een picknick. Vlakbij is een Fig tree met een klein pad naar Cape Tribulation. Hier komen bijna geen toeristen omdat je hier alleen mag komen met een 4WD. Goh wat is het hier mooi, we zijn de enige op het hele strand. Er worden kokosnoten, schelpen en stenen verzameld. Hier willen ze wel uren blijven, maar dat gaat helaas niet. We gaan ook nog een kijkje nemen op een ander gedeelte van Cape Tribulation, waar het veel drukker is. Hier maken we een strandwandeling. Helaas is het alweer tijd voor de terug reis, maar we hebben beloofd dat we onderweg nog even stoppen voor een ijsje. Hier word het ijs gemaakt van vers fruit, wat groeid in hun eigen boomgaard. Na weer een flinke rit naar Cairns, besluiten we om die avond te gaan uiteten. We gaan naar Sizzler, hier is alles in buffet vorm zodat iedereen weer alles kan proeven. Die avond liggen de dames al voor 21.00 uur in bed en slapen ze de klok rond.

Vandaag worden er nog wat foto's ontwikkeld en de laatste souveniers ingekocht. Alle dollars zijn uitgegeven. Mark moet die middag nog even aan de slag om samen met Riek kroketten te draaien. We hebben nu een voorraad van zo'n 50 kroketten !! Voor de laatste keer deze vakantie gaat de bbq s' avonds nog een keer aan. Kees, Rian en Aristo schuiven ook gezellig aan tafel.

Ja en dan na een super gezellige maand komt er een eind aan de vakantie. De koffers zijn gepakt en Mark en ik brengen ze naar vliegveld. Na een knuffel en een traan moeten ze toch echt door de douane. Normaal laten we zelf een stilte achter, maar nu komen we in een stil huis terecht. Dat is wel even wennen hoor.

Annie ( moeders), Francien en Riek, bedankt voor de gezellige tijd. We gaan jullie missen !!

Annie : Eindelijk is het zover. We hebben er heel lang naar toe geleefd. de grote reis naar Australie. Eindelijk kan ik zien waarom ze zo graag in Australie willen wonen. Bij aankomst is de eerste indruk van het huis al overweldigend. Ze wonen in het regenwoud, tegen een berg. We hebben heel veel trips gemaakt, de een nog mooier dan de andere. Zo gingen de weken snel voorbij. Wij met de drie zussen, dat ging ook uitstekend. Ons Riek stond in de keuken en Mark achter de bbq. Ik wil iedereen bedanken. Mark en Jolanda, bedankt dat jullie je huis met ons gedeeld hebben. Bedankt voor de super vakantie.

Francien : We zijn eindelijk in Cairns geland. Mark en Jolanda zaten blij in de hal te wachten omdat we veilig aangekomen zijn. De auto stond al klaar.De eerste blik op hun huis een tuin was geweldig. We hebben ontzettend veel gedaan, ik weet zo niet overal de naam meer van, maar we hebben heel veel foto's gemaakt. Alles wat ik gezien heb vond ik geweldig. Ook zijn we vaak gaan uiteten en winkelen. De vakantie is weer afgelopen en ik ben voldaan van alle indrukken. Bedankt Jolanda en Mark voor de fijne tijd.

Riek : En naw ikke. Wa moet ik toch schreve, alles is al gezeed. Allein da ut zo'n schone vakantie waar, mee heul goei weer, 28 grade iedere dag gemoet ut mar treffe in oew leve en op onze auwe dag ? As ut in de hemel net zo moi is as hier, dan doe ik ut er vur. Mark en Jolanda bedankt.